Digitale innovatie in de restaurantsector

Digitale innovatie in de restaurantsector

De Wifi Specialist: Wifi in Restaurants

Bij het delen van hun ervaringen viel het me op hoe vaak het onderwerp internetverbinding en restaurant-wifi ter sprake kwam. Ik had deze restauranthouders niet specifiek gevraagd naar wifi, maar toch had velen iets te zeggen.

“We moesten nadenken over hoe we alle technologie die in het restaurant wordt gebruikt, ook buiten op de parkeerplaats konden gebruiken. We moesten de wifi-frequenties veranderen om de parkeerplaats te bereiken. Daarna konden we onze tafeltablets gebruiken om betalingen te accepteren. We gebruikten ons tafelbeheersysteem bijna als een quarterback.” – Wade Allen, Brinker International

“Slechts wifi-bandbreedte. Het vermogen om dat ‘altijd aan’ onderdeel te hebben. Zelfs tijdens vage tijden, wanneer je veel gasten hebt die het gebruiken voor de QR-codemenu’s, terwijl je het ook gebruikt om bestellingen online te accepteren. Zorg ervoor dat je goede dekking hebt voor je in-store ervaring en je operaties ook.” – Destinee Rollins, Twin Peaks

“Connectiviteit moet er zijn en het moet er altijd zijn. Voorheen, als een restaurant een kortstondige onderbreking had in zijn communicatie, ging alles gewoon door. In deze digitale wereld gebeurt dat niet. Een sterke connectiviteit hebben is superbelangrijk, niet alleen binnen het restaurant, maar ook daarbuiten.” – Scott Davis, Shake Shack

“We moesten veel aanpassingen maken. We hebben veel metaal in ons winkelontwerp, wat niet bevorderlijk is voor wifi.” – Scott Hudler, Torchy’s Tacos

Er is brede overeenstemming dat er de afgelopen zeven maanden meer digitale innovatie heeft plaatsgevonden in de restaurantindustrie dan in de afgelopen 10 jaar. Echter, deze intense digitale transformatie heeft een potentieel zwakke schakel in de restaurantinfrastructuur blootgelegd. Dat wil zeggen, de digitale ervaring van klanten en medewerkers is volledig afhankelijk van de kwaliteit, capaciteit en beschikbaarheid van de netwerkconnectiviteit en wifi van een restaurant.

56% van de klanten zegt dat gratis wifi de belangrijkste functie is die diners van restaurants verwachten, volgens het Customer Engagement Technology Study 2020 van Hospitality Technology.

Tips voor Digitale Operations

Hier bied ik zes tips voor restaurants om te overwegen tijdens de overstap naar digitale operaties.

Anticipeer op momenten van ontoereikende connectiviteit. De breedbandsnelheden van een restaurant zullen variëren. De prestaties zoals vermeld in de overeenkomst zijn meestal het beste geval en de daadwerkelijke snelheid zal gedurende de dag fluctueren. Het is het beste om te plannen voor periodes van netwerkcongestie, hoge pakketverlies en hoge latentie. Software Defined Wide Area Network (SD-WAN) technologieën kunnen optimalisatietechnieken toepassen zoals Forward Error Correction (FEC), multi-path replicatie en applicatiesturing (hoewel ze sterk variëren in hun vermogen om dit te doen). Toch kunnen deze oplossingen het verschil maken tussen het overtreffen van de klantverwachtingen voor uw merk. . . of het niet halen ervan.

Verhoog de beschikbaarheid van het netwerk. Als het internet van het restaurant uitvalt, kunt u geen online bestellingen ontvangen (laat staan ​​vervullen). Hoewel de meeste restaurants voorbereid zijn op offline creditcardtransacties, is er geen optie voor offline mobiele, curbside- of bezorgbestellingen van derden. Laat de mogelijkheid van uw restaurant om bestellingen te vervullen niet over aan het genade van het internet. Breid uw primaire breedbandinternetverbinding uit met een alternatieve padverbinding. Stel bijvoorbeeld, als uw primaire pad glasvezel is, een alternatieve LTE-verbinding in. Idealiter draaien ze in een actief/actief configuratie zodat beide circuits indien nodig kunnen worden gebruikt.

Onderzoek de wifi-dekking van het restaurant op lacunes en interferentie. Het bereiken van voldoende wifi-dekking in een restaurant kan ingewikkeld zijn. De keuken is een bron van wifi-onvriendelijke metalen oppervlakken en de machines kunnen zelfs interfereren met wifisignalen. Het wifi-gebruik van een buurman (bijv. IP-beveiligingscamera’s) kan zelfs uw wifi-netwerk verstoren. Zoek naar wifi-oplossingen van ondernemingsniveau die dynamisch wifi-interferentie kunnen detecteren en kanalen kunnen wijzigen. In sommige gevallen moet u mogelijk handmatig uw wifi-toegangspunt (AP) afstemmen om gemeenschappelijke kanaalconflicten te vermijden. Hoewel 5 GHz wifi hogere snelheden biedt, biedt 2,4 GHz een groter bereik. En enige connectiviteit is altijd beter dan geen connectiviteit.

Overweeg speciaal gebouwde buiten wifi-toegangspunten voor curbside. Hoewel veel operaties kunnen volstaan ​​met een binnen-AP bij de hoofdingang, moeten sommige upgraden naar directionele buiten-WiFi-toegangspunten om de hele parkeerplaats of buiten-eetgedeelten te dekken. Deze apparaten zijn misschien duurder, maar het is belangrijk om de gemiste kanskosten te overwegen van een klant die uw app niet kan downloaden of hun loyaliteitspunten niet kan inwisselen.

Gebruik een adequate monitoring- en beheerstrategie. Het voortdurende gebruik van gast-wifi vereist monitoring van gebruikspatronen. Het bekijken van gebruikstrends helpt u uw investering te maximaliseren. Dit is een gebied waarin kunstmatige intelligentie en machine learning aanzienlijke verbeteringen maken. Zorg ervoor dat interne personeel of de dienstverlener over de juiste dashboards en beheertools beschikken om uw wifi-services te monitoren en te beheren.

Investeer in cyberbeveiliging. Wifi vergroot aanzienlijk het gemak en de betrokkenheid van klanten, maar het stelt het restaurant en de gasten ook bloot aan kwaadwillende aanvallen. Bescherm uw restaurant en uw klanten door (minimaal!) te voldoen aan de basisvereisten van de Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard (DSS). Loop geen risico om aansprakelijk te worden gesteld voor alle kosten die gepaard gaan met diefstal – en die uw merk schaden.

Er bestaat geen twijfel dat wifi-toegang nu deel uitmaakt van de verwachtingen van klanten van de restaurantervaring. Bijgevolg is een effectieve implementatie van netwerktechnologie niets minder dan essentieel voor het herstel van de industrie. Wanneer de restaurantervaring afhankelijk is van internet- en wifi-toegang, kan het beheren van de netwerkinfrastructuur een zware verantwoordelijkheid zijn voor operationele teams die zich richten op klantenacquisitie en -behoud, om nog maar te zwijgen van het naleven van veranderende on-site vereisten en regelgeving als gevolg van de aanhoudende pandemie. Om kosten te verlagen en de service dekking te vergroten, kan een gekwalificeerde beheerde netwerkdienstverlener het verschil maken tussen onbetrouwbare wifi- en netwerkinfrastructuur, en een naadloze netwerkervaring die de hybride online/on-site klantervaring ondersteunt. Hoewel de pandemie ten einde zal komen, blijft de digitale restaurantervaring bestaan. Overweeg https://dewifispecialist.nl/ voor wifi in uw restaurant.

Bron: De Wifi Specialist

Reacties zijn gesloten.